NAZWA USŁUGI SZKOLENIOWEJ |
Zarządzanie zasobami ludzkimi, Rekrutacja – Komunikacja – Współpraca |
MIEJSCE SZKOLENIA |
SIEDZIBA MŚP |
CZAS TRWANIA USŁUGI SZKOLENIOWEJ |
40 |
GODZINY |
DATA DO USTALENIA |
GRUPA DOCELOWA |
Właściciel przedsiębiorstwa oraz pracownicy na stanowiskach menadżerskich. |
ZINTEGROWANY SYSTEM KWALIFIKACJI |
USŁUGA POZWALA NA UZYSKANIE KWALIFIKACJI LUB CZĘŚCI KAWLIFIKACJI ZAREJESTROWANYCH W ZRK |
NIE |
USŁUGA POZWALA NA UZYSKANIE KWALIFIKACJI INNYCH NIŻ KWALIFIKACJE ZAREJESTROWANE W ZRK |
NIE |
USŁUGA POZWALA NA UZYSKANIE UMIEJĘTNOŚCI I KOMPETENCJI |
TAK |
CEL USŁUGI UJĘTY W KATEGORIACH EFEKTÓW UCZENIA SIĘ Z UWZGLĘDNIENIEM WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH |
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestnika z zasadami nowoczesnego Zarządzania oraz tematyką budowania równowagi w biznesie. Podczas zajęć zostanie omówiona większość wyzwań stojących przed menedżerem odpowiedzialnym za pracowników w organizacji oraz wypracowaniu przez uczestników indywidualnego planu rozwiązań personalnych dla ich firm z uwzględnieniem najnowszych trendów, doświadczeń i wyników badań. |
SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE O USŁUDZE\RAMOWY PROGRAM USŁUGI |
DZIEŃ 1 |
ILOŚĆ GODZIN |
• Zarządzanie zasobami ludzkimie w organizacji – aspekt strategiczny
Strategia personalna wobec wyzwań rynku
Controlling personalny
Kultura organizacyjna
Employer Branding
Motywowanie, rozwój zawodowy pracowników i ocen pracowników
• System wynagrodzeń w organizacji
Wartościowanie stanowisk pracy
Motywowanie pozafinansowe
Zwolnienia i odejścia pracowników – aspekty społeczne
Aspekty prawne, ubezpieczenia
Zasady ochrony danych osobowych
Wybrane zagadnienia prawa pracy |
8 |
DZIEŃ 2 |
ILOŚĆ GODZIN |
• Ludzie w organizacji – wyzwania dla menadżera personalnego
Zarządzanie zmianą w organizacji
Zarządzanie zespołem
Rekrutacja i wstępna faza selekcji
Szczegółowa analiza stanowiska pracy
Specyfikacja wymagań
Efektywność procesu komunikacji
Nawiązywanie i podtrzymywanie relacji
Umiejętność pracy w zespole
Samokontrola w procesie komunikacji
Czym jest komunikacja menadżerska ? Obszary, cele i modele komunikacji wewnętrznej
Funkcje i formy komunikacji menadżera.
Zidentyfikowania czynników obniżających jakość komunikacji w różnych obszarach |
8 |
|
DZIEŃ 3 |
ILOŚĆ GODZIN |
• Określenie profilu osobowości poszukiwanego kandydata.
Praktyczne zaplanowanie i przygotowanie rozmowy kwalifikacyjnej
Zaplanowanie rozmowy rekrutacyjnej ( ustalenia celu, kierunku oraz użytecznych ram rozmowy)
Zaplanowanie stosowanych metod
Techniki badania predyspozycji zawodowych kandydatów
Schamat przebiegu rozmowy rekrutacyjnej
Przygotowanie narzędzi służących do selekcji kandydatów.
• Zarządzanie ludźmi
Wywiad oparty na kryteriach
Karta wymaganych zachowań
Karta obserwacji kandydata.
Interpretacja wyników testów i obserwacji
Opracowanie zadań symulacyjnych z serii Assesment Centre badających oczekiwane przez firmę zachowania i umiejętności kandydatów m.in.: Zarządzanie ludźmi (np. umiejętność motywacji, negocjacji, komunikacji, asertywności, delegowanie, rozwiązywanie konfliktów w zespole, umiejętność budowania autorytetu i obejmowania funkcji lidera, orientację na wyniki, umiejętność organziacji i planowanie, odporność na stres ). |
8 |
DZIEŃ 4 |
ILOŚĆ GODZIN |
• Predyspozycje i umiejętności handlowe ( np. umiejętność przekonywania, negocjacji, komunikacji interpersonalnej, odporność na stres, kreatywność, umiejętność radzenia sobie z obiekcjami).
• Trudne sytuacje podczas rozmowy kwalifikacyjnej – Jak sobie z nimi radzić ? Kiedy kandydat kłamie? – rozpoznawanie rozbieżności na poziomie mowy ciała i deklarowanymi przez kandydata treściami
Typowe błędy popełniane w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej i sposoby ich eliminacji.
Jak dokonać trafnego wyboru kandydata ?
Ocena potencjału i przydatności dla określonych zadań na podstawie zebranych informacji.
Sprawdzenie na ile konkretny kandydat spełnia warunki idealnego kandydata. |
8 |
DZIEŃ 5 |
ILOŚĆ GODZIN |
• Przekazywanie konstruktywnej informacji zwrotnej jako metody budowania współpracy w zespole i poza nim
Jaką funkcję pełni informacja zwrotna ?
Czy informacja zwrotna jest dla nadawcy czy dla odbiorcy ?
Formułowanie informacji zwrotnej
Jak komunikacja buduje współpracę
Efekt komunikacji – jak rozpoznać wspólne cele ?
Trwała współpraca – jak diagnozować potrzeby swoje i innych by skutecznie się z nimi komunikować? |
8 |
RAZEM |
40 |
EFEKTY USŁUGI ( PRODUKTY), EFEKTY UCZENIA SIĘ\KSZTAŁCENIA |
• Przyswoił zasady rekrutacji i selekcji personelu oraz kształtowania relacji personalnych w firmie.
• Jest w stanie wykorzystać rozwiązania dotyczące działań HR z uwzględnieniem wiedzy teorytycznej i praktycznych doświadczeń
• Posługuje się specjalistyczną terminologią
• Planuje i organizuje prace indywidualną oraz w zespole
• Ma świadomość znaczenia wiedzy i własnej krytycznej oceny posiadanej wiedzy
• Myśli i działa w sposób przedsiębiorczy
• Wykazuje postawę odpowiedzialności za pełnione role zawodowe
• Rozróżnia metody selekcji kandydatów
• Posługuje się narzędziami służącymi do rekrutacji pracowników
• Planuje i przeprowadza rozmowy kwalifikacyjne
• Przygotowuje standardy i narzędzie, które będą stosować w praktyce podczas selekcji kandydatów
• Zadaje skuteczne pytania w celu weryfikacji danych przedstawionych w CV kandydata
• Skutecznie radzi sobie z trudnymi sytuacjami podczas rozmowy kwalifikacyjnej
• Podejmuje decycję o wyborze kandydata bazując na obiektywnych kryteriach
• Buduje pozytywną atmosferę spotkania z kandydatem w trakcie trwania procesu rekrutacyjnego
• Prezentuje szacunek wobec kandydatów
• Oddziela emocje od obiektywnej oceny kandydata
• Sprawnie komunikuje się z podwładnymi przekazując informację; w tym dobrą i złą
• Nabył kulturę komunikacji interpersonalnej |