NAZWA USŁUGI SZKOLENIOWEJ |
Zarządzanie przedsiębiorstwem w zmiennym otoczeniu rynkowym |
MIEJSCE SZKOLENIA |
SIEDZIBA MŚP |
CZAS TRWANIA USŁUGI SZKOLENIOWEJ |
40 |
GODZINY |
DATA DO USTALENIA |
GRUPA DOCELOWA |
Właściciel przedsiębiorstwa oraz pracownicy na stanowiskach menadżerskich. |
ZINTEGROWANY SYSTEM KWALIFIKACJI |
USŁUGA POZWALA NA UZYSKANIE KWALIFIKACJI LUB CZĘŚCI KAWLIFIKACJI ZAREJESTROWANYCH W ZRK |
NIE |
USŁUGA POZWALA NA UZYSKANIE KWALIFIKACJI INNYCH NIŻ KWALIFIKACJE ZAREJESTROWANE W ZRK |
NIE |
USŁUGA POZWALA NA UZYSKANIE UMIEJĘTNOŚCI I KOMPETENCJI |
TAK |
CEL USŁUGI UJĘTY W KATEGORIACH EFEKTÓW UCZENIA SIĘ Z UWZGLĘDNIENIEM WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH |
Cel biznesowy
Celem biznesowym szkolenia jest wzrost stabilizacji firmy na rynku, polepszenia wyników ekonomicznych oraz optymalizacja kosztów. Cel ten zostanie osiągnięty poprzez nabycie wiedzy i umiejętności pracowników w zakresie opracowania strategii wejścia na nowe rynki, formułowania i operacjonalizacji strategii i celów biznesowych. Stworzenie poznanie zasad budowania modeli biznesowych oraz budowanie pozytywnych relacji z klientem.
Cel edukacyjny
Głównym celem edukacyjnym szkolenia jest przygotowanie uczestników do tworzenia i wdrażania planów rozwoju przedsiębiorstwa prowadzącego bezpośrednio do zwiększenia sprzedaży, zmniejszenia kosztów i ograniczania ryzyka prowadzenia działalności. |
SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE O USŁUDZE\RAMOWY PROGRAM USŁUGI |
DZIEŃ 1 |
ILOŚĆ GODZIN |
1. Analiza mikro i makro otoczenia przedsiębiorstwa
• aspekty prawne związane z prowadzeniem działalności gospodarczej
• planowanie strategii rozwojowej i wyznaczanie celów
• kim jest: szef, menadżer i lider zespołu
• budowanie autorytetu marki
2. aspekty prawne związane z prowadzeniem działalności gospodarczej
• planowanie strategii rozwojowej i wyznaczanie celów
• kime jest: szef, menadżer i lider zespołu
• budowanie autrytetu marki |
8 |
DZIEŃ 2 |
ILOŚĆ GODZIN |
3. Formułowanie i opercjonalizacja stretigii celów biznesowych
• misja i wizja
• decyzje strategiczne
• plany taktyczne
• działania operacyjne
• poziomy realizacji strategii (korporacyjny, konkurencyjney, funkcjonalny)
• portfel biznesu
• krytyczne czynniki sukcesu
• sposoby formułowania celów strategicznych
• kryteria poprawności celów (smart, zkw, cele czy sposoby ?)
• cele podjęte, czy cele narzucone ? – zasady wyznaczania celów
4. Realizacja celów w praktyce
• planowanie działań bieżących i długoterminowych
• tworzenie harmonogramów działań
• określenia zasobów niezbędnych do realizacji celów
• określania czynników i barier wpływających na prawidłową realizację celów |
8 |
DZIEŃ 3 |
ILOŚĆ GODZIN |
5. modele biznesowe
• wprowadzenie, historia, przykłady i zasady funkcjonowania nowych modeli biznesu (np. modeli platformowych, saas, paas).
• przykłady wykorzystywania danych do budowania nowych modeli biznesowych
• obszary zastosowań modeli biznesu oraz ich ograniczenia
• podstawy naukowe budowania modeli biznesu w opraciu o różne dyscypliny
• rodzaje modeli biznesowych: business model canvas, st gallen, i inne do budowania modeli platformowych
• minimum viable product (mvp )
6. funkcje misji przedsiębiorstwa
• korzyści wynikające z możliwości tworzenia wartości dodanej poprzez wykorzystanie relacji i partnerstw strategicznych (koopetycja, kooperacja, dezintermediacja).
• dlaczego jedne modele się przyjmują, a inne nie ? jak pracować z wizjonerskimi ideami, aby zwiększyć ich szanse na sukces ?
• źródła przychodów
• struktura kosztów
• kluczowe wskaźniki |
8 |
DZIEŃ 4 |
ILOŚĆ GODZIN |
7. relacja z klientami, budowanie pozytywnych relacji z klientem
proponowanie nowych rozwiązań kształtujących model biznesowy firmy, proponowanie, opracownie i wdrażanie planu działania w zakresie zmiany modelu biznesowego firmy
8. segmentacja klientów
who? kto jest naszym klientem i jakie są jego potrzeby?
what? jaki produkt oferujemy i w jaki sposób zaspokaja on potrzeby klientów ?
how ? w jaki sposób dostarczamy produkt klientom ?
why ? dlaczego klienic mają chcieć zapłacić za nasz produkt ?
przewagi konkurencyjne
kanały dotarcia do klientów |
8 |
DZIEŃ 5 |
ILOŚĆ GODZIN |
9. monitorowanie, raportowanie i ocena realizacji celów
sposoby monitorowania i raportowania procesu realizacji celów
zarządzanie przez cele a system motywowacyjny i premiowanie
rozmowy monitorujące i oceniające z pracownikami
określanie planów naprawczych w sytuacji nierealizowania założonych celów
narzędzia informatyczne i aplikacje wspierające zarządzanie przez cele
10. podsumowanie całej usługi i określenie kamieni milowych do zrealizowania wytyczonej ścieżki podczas szkolenia |
8 |
RAZEM |
40 |
EFEKTY USŁUGI ( PRODUKTY), EFEKTY UCZENIA SIĘ\KSZTAŁCENIA |
• potrafi opracować strategią wejścia w nowe rynki
• określa i potrafi budować cele rozwojowe
• omawia sposoby tworzenia krótkofalowej i długofalowej strategii rozwoju firmy
• charakteryzuje różne modele i szablony pomocne w analizie, tworzeniu i wdrażaniu strategii w przedsiębiorstwie
• charakteryzuje szczegóły analizy SWOT
• definiuje ważne z punktu widzenia przedsiębiorstwa potrzeby
• charakteryzuje działania w trudnych dla firmy okresach
• tworzy krótkofalową i długofalową strategię rozwoju firmy
• stosuje modele i szablony pomocne w analizie, tworzeniu i wdrażaniu strategii w przedsiębiorstwie
• określa i minimalizuje ryzyko
• podejmuje odpowiednie działania w trudnych dla firmy okresach
• analizuje elementy strategii rozwoju przedsiębiorstwa
• zna metody budowania nowych modeli biznesowych w oparciu o wykorzystanie danych
• identyfikuje obszary, w jakich można stosować nowe model biznesowy firmy
• stosuje szablony do budowania modeli biznesowych (np. Business Model Canvas, St Gallen)
• analizuje przykładowe modele biznesowe
• uwzględnia obowiązujące normy etyczne w trakcie wykonywania czynności zawodowych
• bierze pod uwagę przyszłość przedsiębiorstwa i pracowników w trakcie wykonywania czynności zawodowych
• sprawnie komunikuje się z podwładnymi przekazując informację; w tym dobrą i złą
• nabył kulturę komunikacji interpersonalnej |