NAZWA USŁUGI SZKOLENIOWEJ |
Zarządzanie procesem świadczenia zdalnej usługi rozwojowej – szkolenie zdalne online |
MIEJSCE SZKOLENIA |
SZKOLENIE ODBYWA SIĘ ONLINE POPRZEZ PLATFORMĘ ZOOM |
CZAS TRWANIA USŁUGI SZKOLENIOWEJ |
40 |
GODZINY |
DATA DO USTALENIA |
GRUPA DOCELOWA |
Osoby z sektora usług rozwojowych, które na co dzień są zaangażowane w koordynowanie realizacji zdalnych usług rozwojowych, realizujące swoje zadania bezpośrednio lub pośrednio związane z zarządzaniem procesem świadczenia zdalnej usługi rozwojowej.
|
ZINTEGROWANY SYSTEM KWALIFIKACJI |
USŁUGA POZWALA NA UZYSKANIE KWALIFIKACJI LUB CZĘŚCI KAWLIFIKACJI ZAREJESTROWANYCH W ZRK |
NIE |
USŁUGA POZWALA NA UZYSKANIE KWALIFIKACJI INNYCH NIŻ KWALIFIKACJE ZAREJESTROWANE W ZRK |
NIE |
USŁUGA POZWALA NA UZYSKANIE UMIEJĘTNOŚCI I KOMPETENCJI |
TAK |
CEL USŁUGI UJĘTY W KATEGORIACH EFEKTÓW UCZENIA SIĘ Z UWZGLĘDNIENIEM WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH |
Celem szkolenia jest przede wszystkim przygotowanie pracownika do samodzielnego zarządzania zdalną usługą rozwojową oraz przygotowanie go do wdrażania działań prowadzących do realizacji zarządzania usługa rozwojową. |
SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE O USŁUDZE\RAMOWY PROGRAM USŁUGI |
DZIEŃ 1 |
ILOŚĆ GODZIN |
część teoretyczna
Wprowadzenie/ Metodologia zarządzania procesem świadczenia usługi rozwojowej zdalnej• Rozpoznanie kluczowych etapów oraz ich charakterystyka w odniesieniu do procesu świadczenia zdalnej usługi rozwojowej
• Jak zaplanować realizację i sporządzić kosztorys, które zapewnią skuteczny przebieg procesu świadczenia zdalnej usługi rozwojowej
• Przewiduj ryzyko, czyli omówienie łańcucha krytycznego
• Umiejętności wprowadzania koniecznych zmian w procesie
• Koordynacja pracy i delegowanie działań i odpowiedzialności
• Komunikacja to podstawa – czyli skuteczna praca w ramach zespołu multidyscyplinarnego
• Monitorowanie i dotrzymywanie terminów zgodne z wytycznymi
• Ocena mocnych i słabych stron szkolenia, czyli proces ewaluacji jako podsumowanie dobrej usługi
• Walidacja nabytej wiedzy w formie testu (e-mail wysyłany przez trenera do uczestników) |
8 |
DZIEŃ 2 |
ILOŚĆ GODZIN |
część praktyczna
Metodologia zarządzania procesem świadczenia zdalnej usługi rozwojowej w praktyce/ weryfikacja.• Praca z zespołem multidyscyplinarnym – dobór odpowiednich narzędzi online i ich umiejętne wykorzystanie przy realizacji procesu zdalnej usługi rozwojowej. Dropbox, Google Drive, Slack, Trello, Miro…
• Świadczenie zdalnej usługi rozwojowej w praktyce – od procesu przygotowania po realizację – wspomagaj się odpowiednimi narzędziami.
• Walidacja nabytych umiejętności – zadania przy użyciu omawianych narzędzi |
8 |
DZIEŃ 3 |
ILOŚĆ GODZIN |
część praktyczna
Technologie w zarządzaniu procesem świadczenia zdalnej usługi rozwojowej.• Najpopularniejsze programy i urządzenia wykorzystywane do realizacji zdalnych usług rozwojowych: Skype, Zoom, Google Meet, a może coś innego? Sprawdź i podejmij właściwą decyzję.
• Popularne narzędzia i systemy online wspierające świadczenie zdalej usługi rozwojowej – Canva, Mind Master, Narzędzia TIK od Google, inne wybrane. |
8 |
DZIEŃ 4 |
ILOŚĆ GODZIN |
część praktyczna
Technologie w zarządzaniu procesem świadczenia zdalnej usługi rozwojowej/ weryfikacja.• Realizuj usługi rozwojowe przy użyciu odpowiednich narzędzi. Dobór odpowiednich.
• Problem z TIK – gdzie szukać pomocy?
• Środki ochrony urządzeń teleinformatycznych – jak się przygotować?
• Weryfikacja nabytych umiejętności w formie zadań praktycznych |
8 |
DZIEŃ 5 |
ILOŚĆ GODZIN |
część teoretyczna
Aspekty prawne, ochrona danych osobowych i cyberbezpieczeństwa w zarządzaniu procesem świadczenia zdalnej usługi rozwojowej.Czym jest prywatność online?
• Tożsamość cyfrowa – czym jest? Zalety i zagrożenia. Trwałość zamieszczanych informacji.
• Ochrona wizerunku w sieci – o czym warto pamiętać.
• Znajomość przepisów kluczem do bezpieczeństwa danych osobowych
• Odpowiedzialność za usługę w kontekście sposobów śledzenia, usunięcia i modyfikacji informacji na jej interesariuszy i samej usługi
• Korzystasz z sieci? Pamiętaj o ryzyku!
• Świadomość to podstawa – sposoby na minimalizowanie ryzyka związanego z korzystaniem z TIK
• Z szacunkiem do danych osobowych – czyli jak chronić dane osobowe, do których przetwarzania zostałeś upoważniony
• RODO w odniesieniu do realizacji i zarządzania procesem świadczenia usług rozwojowych w formie zdalnej
• Prawo autorskie i licencje – czyli jak uczciwość to podstawa. Zasady niezbędne do wykorzystywania treści cyfrowych w procesie rozwojowym.
• Walidacja nabytej wiedzy w formie testu (e-mail wysyłany przez trenera do uczestników) |
8 |
RAZEM |
40 |
EFEKTY USŁUGI ( PRODUKTY), EFEKTY UCZENIA SIĘ\KSZTAŁCENIA |
Po ukończonym szkoleniu uczestnik:
W zakresie tematu „Metodologia zarządzania procesem świadczenia zdalnej usługi rozwojowej”:
• wymienia etapy oraz cechy charakterystyczne każdego etapu procesu świadczenia zdalnej usługi rozwojowej
• planuje realizację procesu i kosztorysuje tak, aby zapewnić sprawny przebieg procesu świadczenia zdalnej usługi rozwojowej
• dostrzega łańcuch krytyczny i przewiduje ryzyka tak, aby zapewnić sprawny przebieg procesu świadczenia zdalnej usługi rozwojowej
• wprowadza konieczne zmiany w procesie, tak by osiągnąć zaplanowane rezultaty
• przydziela odpowiedzialności i koordynuje działania tak, aby zapewnić sprawny przebieg procesu świadczenia zdalnej usługi rozwojowej
• komunikuje się w ramach zespołu multidyscyplinarnego tak, aby zapewnić sprawny przebieg procesu świadczenia zdalnej usługi rozwojowej
• monitoruje i dotrzymuje terminów tak, aby zapewnić sprawny przebieg procesu świadczenia zdalnej usługi rozwojowej
• przeprowadza ewaluację procesu tak, aby doskonalić proces świadczenia zdalnej usługi rozwojowej
W zakresie tematu „Technologie w zarządzaniu procesem świadczenia zdalnej usługi rozwojowej”:
• wymienia, jakie zadania procesu świadczenia zdalnej usługi rozwojowej mogą być wykonane z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych
• obsługuje najbardziej popularne programy i urządzenia wykorzystywane do realizacji zdalnych usług rozwojowych
• wymienia najważniejsze funkcjonalności platform edukacyjnych opartych o ICT, systemów i narzędzi online wspierających świadczenie zdalnej usługi rozwojowej
• swobodnie korzysta z narzędzi online zaplanowanych do realizacji usługi rozwojowej
• bierze odpowiedzialność za sprawne zapewnienie przebiegu procesu świadczenia zdalnej usługi rozwojowej
• wskazuje gdzie znaleźć pomoc w rozwiązywaniu prostych problemów z technologiami informacyjno-komunikacyjnymi TIK
• prezentuje, jak chronić różne urządzenia ICT przed zagrożeniami
W zakresie tematu „Aspekty prawne, ochrona danych osobowych i cyberbezpieczeństwo w zarządzaniu procesem świadczenia zdalnej usługi rozwojowej.”:
• wskazuje granice i warunki wykorzystania zasad prywatności online – własnych i innych osób
• wymienia zalety i zagrożenia związane z utrzymywaniem tożsamości cyfrowej
• opisuje charakter trwałości i wpływu informacji zamieszczanych na własny temat online
• wymienia sposoby ochrony siebie i innych uczestników procesu przed zagrożeniami dla wizerunku online
• wymienia i stosuje przepisy związane z ochroną danych osobowych
• prezentuje jak śledzić, usunąć lub zmodyfikować informacje na temat usługi i jej interesariuszy, za którą jest odpowiedzialny
• rozumie ryzyka związane z korzystaniem z sieci
• wymienia aktualne sposoby minimalizowania ryzyka związanego z korzystaniem z technologii informacyjno-komunikacyjnych
• wymienia, jak chronić dane osobowe, do których przetwarzania został upoważniony
• wymienia i stosuje przepisy związane z ochroną danych osobowych
• wymienia i stosuje przepisy RODO
• wymienia i stosuje zasady prawne związane z prawem autorskim i licencjami w zakresie niezbędnym do wykorzystywania treści cyfrowych w procesie rozwojowym. |