MIEJSCE SZKOLENIA |
SZKOLENIA ODBYWA SIĘ ONLINE POPRZEZ PLATFORMĘ ZOOM |
CZAS TRWANIA USŁUGI SZKOLENIOWEJ |
35 |
|
|
GRUPA DOCELOWA |
Osoby z sektora usług rozwojowych, które na co dzień są zaangażowane w koordynowanie realizacji usług rozwojowych, realizujące swoje zadania bezpośrednio lub pośrednio związane z zarządzaniem procesem świadczenia usługi rozwojowej. |
ZINTEGROWANY SYSTEM KWALIFIKACJI |
USŁUGA POZWALA NA UZYSKANIE KWALIFIKACJI LUB CZĘŚCI KAWLIFIKACJI ZAREJESTROWANYCH W ZRK |
|
USŁUGA POZWALA NA UZYSKANIE KWALIFIKACJI INNYCH NIŻ KWALIFIKACJE ZAREJESTROWANE W ZRK |
|
USŁUGA POZWALA NA UZYSKANIE UMIEJĘTNOŚCI I KOMPETENCJI |
|
CEL USŁUGI UJĘTY W KATEGORIACH EFEKTÓW UCZENIA SIĘ Z UWZGLĘDNIENIEM WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH |
Celem szkolenia jest przede wszystkim przygotowanie pracownika do samodzielnego zarządzania projektem usługi rozwojowej oraz przygotowanie go do wdrażania działań prowadzących do realizacji zarządzania usługa rozwojową. |
SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE O USŁUDZE\RAMOWY PROGRAM USŁUGI |
DZIEŃ 1 |
|
Wprowadzenie/ podstawowe pojęcia, zasady i definicje – część teoretyczna
• Zarządzanie projektami – słownik najważniejszych pojęć
• Terminy w projekcie rozwojowym – o tym musisz pamiętać!
• Metoda łańcucha krytycznego – czym jest i jak ją wdrożyć?
• Poznaj ryzyko – przewiduj i zapobiegaj
• Jedyną stałą jest zmiana – zasady
• Kodeks Dobrych Praktyk Firm Szkoleniowych – „dekalog” każdego specjalisty ds. szkoleń
• Proces ewaluacji jako solidna podstawa na przyszłość
• Zaplanuj projekt etap, po etapie |
|
DZIEŃ 2 |
|
Koordynacja działań zespołu projektowego i komunikacji jego członków – część teoretyczna
• Sprawna koordynacja = skuteczna realizacja
• Deleguj odpowiedzialności
• Słuchaj, rozmawiaj – komunikuj się skutecznie.
• Bądź dobrym liderem, czyli kierowanie zespołem projektowym
• Właściwe relacje to większa motywacja i wydajność
• Siła środowiska opartego na współpracy
• Organizacyjno-techniczne aspekty procesu projektu rozwojowego |
|
DZIEŃ 3 |
|
Zarządzanie projektem rozwojowym – od identyfikacji potrzeb do wystawienia usługi – część praktyczna
• Identyfikacja i analiza potrzeb szkoleniowych – ćwieczenie
• Planowanie usługi rozwojowej – część praktyczna
• Publikacja usługi rozwojowej na przykładzie Bazy Usług Rozwojowych – część praktyczna |
|
DZIEŃ 4 |
|
Zarządzanie projektem rozwojowym – Raportowanie i ewaluacja/ plan komunikacji w zespole projektowym – część praktyczna
• Stwórz dobry raport – ćwiczenia praktyczne
• Ankieta jako narzędzie niezbędne w ocenie szkolenia – jak ją zrobić?
• Ewaluacja w praktyce w odniesieniu do konkretnych przykładów
• Plan komunikacji – część praktyczna |
|
DZIEŃ 5 |
|
Walidacja nabytych umiejętności – zadania przy użyciu omawianych narzędzi – część praktyczna |
|
RAZEM |
|
EFEKTY USŁUGI ( PRODUKTY), EFEKTY UCZENIA SIĘ\KSZTAŁCENIA |
Po ukończonym szkoleniu uczestnik:
• wymienia i wyjaśnia podstawowe pojęcia w zakresie zarządzania projektami
• planuje realizację projektu rozwojowego
• koordynuje działania zespołu projektowego
• monitoruje i zapewnia dotrzymanie terminów projektu rozwojowego
• dostrzega łańcuch krytyczny projektu rozwojowego
• przydziela odpowiedzialności w projekcie rozwojowym
• określa ryzyka projektu rozwojowego
• wymienia zasady wprowadzania zmian w projekcie, niezbędnych w celu osiągnięcia zaplanowanych rezultatów
• przeprowadza ewaluację projektu rozwojowego
• stosuje skuteczne metody komunikacji wśród członków zespołu projektowego, w szczególności aktywnie słucha oraz zna i stosuje zasady i techniki komunikacyjne, które pozwalają na wyrażenie odpowiedniego komunikatu dla określonej grupy odbiorców oraz na ułatwianie dialogu
• kieruje zespołem projektowym
• przestrzega Kodeksu Dobrych Praktyk Firm Szkoleniowych
• dba o dobre relacje w zespole projektowym
• tworzy środowisko współpracy, w którym jest wysoki poziom zaufania i otwarta komunikacja
• bierze odpowiedzialność za sprawne zapewnienie przebiegu procesu projektu rozwojowego od strony organizacyjno-technicznej. |