|
NAZWA USŁUGI SZKOLENIOWEJ |
Wyzwania w zarządzaniu zespołem w branży kreatywnej, poprzez eliminację czynników stresogennych wpływających na jakości pracy. |
|
CZAS TRWANIA USŁUGI SZKOLENIOWEJ |
132 |
GODZINY |
DATA DO USTALENIA |
GRUPA DOCELOWA |
Szkolenie dedykowane jest pracodawcom i pracownikom przedsiębiorstw sektora MŚP |
ZINTEGROWANY SYSTEM KWALIFIKACJI |
USŁUGA POZWALA NA UZYSKANIE KWALIFIKACJI LUB CZĘŚCI KAWLIFIKACJI ZAREJESTROWANYCH W ZRK |
NIE |
USŁUGA POZWALA NA UZYSKANIE KWALIFIKACJI INNYCH NIŻ KWALIFIKACJE ZAREJESTROWANE W ZRK |
NIE |
USŁUGA POZWALA NA UZYSKANIE UMIEJĘTNOŚCI I KOMPETENCJI |
TAK |
CEL USŁUGI UJĘTY W KATEGORIACH EFEKTÓW UCZENIA SIĘ Z UWZGLĘDNIENIEM WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH |
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestnika z tematyką budowania równowagi w biznesie i życiu prywatnym. Uczestnik zdobędzie umiejętności radzenia sobie ze złymi nawykami ( odkładanie spraw na później ) i złodziejem czasu. Nabędzie umiejętność dokonania indywidualnej oceny sytuacji powodujących zwiększone napięcie, dezorganizujących działanie własne i innych osób. Uczestnik pozna techniki usprawniające budowanie relacji i asertywnej komunikacji : komunikowanie, świadome zarządzanie komunikację werbalną i niewerbalną, komunikacja asertywna. Zdobędzie wiedzę dotyczącą charakterystyki powstania wypalenia zawodowego i sposób zapobiegania mu.
Cel edukacyjny zostanie osiągnięty zarówno w obszarze wiedzy i umiejętności w zakresach : efektywnego zarządzania czasem ze szczególnym podziałem na czas prywatny i zawodowy oraz radzenia sobie ze stresem. Szkolenie przygotowuje uczestnika do samodzielnej identyfikacji przyczyn stresu w zależności od charakteru pracy i zajmowanego stanowiska, jak i czynników, które mogą w negatywny sposób oddziaływać na środowisko pracy. |
SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE O USŁUDZE\RAMOWY PROGRAM USŁUGI |
DZIEŃ 1 |
ILOŚĆ GODZIN |
Rozpoczęcie usługi – prezentacja trenera, zakres teamtyczny, terminarz z wyszczególnieniem zajęć teoretycznych i praktycznych, ćwiczeń, testów, ankiet oraz uzupełnienie ankiety ex ante- wykład. |
10 |
DZIEŃ 2 |
ILOŚĆ GODZIN |
Zarządzanie czasem – work-life balance cz. I:
Równowaga w biznesie i życiu prywatnym (czym jest równowaga, czynniki wpływające na poziom
równowagi, elementy zaburzające równowagę) – wykład
Psychologiczne uwarunkowania równowagi (określanie własnych potrzeb, rytm dobowy, wpływ emocji na
zaburzenia równowagi, mechanizmy odpowiedzialne za brak równowagi) – ćwiczenia
Moje zasoby (analiza mocnych i słabych stron, kompetencji, cech charakteru, przekonań i własnych
schematów) – ćwiczenia
Efektywność osobista (definicja efektywności, praca na celach, narzędzia zwiększające efektywność). –
wykład |
10 |
DZIEŃ 3 |
ILOŚĆ GODZIN |
Zarządzanie czasem – work-life balance cz. II:
Zarządzanie czasem i zadaniami (bariery w zarządzaniu czasem, metody zarządzania czasem, ustalanie
priorytetów, sztuka odpuszczania) – wykład
Zmiana i budowanie nawyków (postrzeganie zmiany, sposoby wprowadzania nowych nawyków, nawyk
dbania o własne potrzeby) – wykład
Redukowanie poziomu stresu (stres jako czynnik zaburzający równowagę, fizjologia stresu, metody radzenia
sobie ze stresem) – wykład
Sztuka odpoczynku (jak odpoczywać, by naprawdę wypocząć, planowanie odpoczynku, różne formy
odpoczynku). – ćwiczenia
|
10 |
DZIEŃ 4 |
ILOŚĆ GODZIN |
Czym jest stres, źródła stresu:
Uwarunkowanie odczuwania stresu typem osobowości – wewnętrzne czynniki stresowe, osobowość typu A
(agresywna) i D (depresyjna) – ćwiczenia
Czym jest stres; rodzaje stresu (eustres, dystres) – wykład
Czy każdy stres jest zły. – ćwiczenia
|
10 |
DZIEŃ 5 |
ILOŚĆ GODZIN |
Czynniki wywierające wpływ na stres w miejscu pracy:
Stadia reakcji na sytuację stresową – wykład
Najczęstsze czynniki stresujące w miejscu pracy – ćwiczenia
Działania służące eliminacji czynników stresujących. – ćwiczenia |
10 |
DZIEŃ 6 |
ILOŚĆ GODZIN |
Skutki stresu w miejscu pracy:
Utrzymywanie się sytuacji stresowej a ogólna kondycja fizyczna pracownika – wykład
Wpływ stresu na sferę emocjonalną – ćwiczenia
Stres w pracy a zagrożenie wypaleniem zawodowym. – ćwiczenia |
4 |
DZIEŃ 7 |
ILOŚĆ GODZIN |
Emocje w stresie:
Diagnoza własnej podatności na stres – ćwiczenia
Jak kontrolować emocje prowadzące do stresu – metoda Epsteina – ćwiczenia
Radzenie sobie z objawami stresu – ćwiczenia oddechowe, relaksacja progresywna Jacobsona, trening
autogenny Schulza – ćwiczenia
Uświadomienie stresowych sytuacji i własnych wypracowanych sposobów reagowania. – ćwiczenia |
10 |
DZIEŃ 8 |
ILOŚĆ GODZIN |
Stres pod kontrolą:
Działania profilaktyczne – ćwiczenia
Kształtowanie umiejętności, które chronią nas przed narażaniem się na stres – ćwiczenia
Strategie radzenia sobie ze stresem – ćwiczenia
Techniki szybkiego relaksowania się i usuwania napięć. – ćwiczenia |
10 |
DZIEŃ 9 |
ILOŚĆ GODZIN |
Nowoczesne techniki radzenia sobie ze stresem – style radzenia sobie ze stresem przez pracowników w
środowisku zawodowymi ich wpływ na przebieg procesu stresowego u pracowników oraz kierunki
wykorzystania potencjału pracowników:
Typy osobowości jako modyfikator procesu stresowego – ćwiczenia
Temperament i jego wpływ na proces stresowy – wykład
Wewnątrz zespołowa diagnoza organizująca i kierunkująca możliwości realizowanych ścieżek
neutralizujących stres i rekomendacje działań profilaktycznych/interwencyjnych. – ćwiczenia |
10 |
DZIEŃ 10 |
ILOŚĆ GODZIN |
Czym jest wypalenie zawodowe i jak je odczuwamy:
Emocjonalne, psychiczne i fizyczne wyczerpanie, depersonalizacja w relacjach i erozja zaangażowania jako
przejawy wypalenia zawodowego – wykład
Teoria i badania dotyczące wypalenia zawodowego jako skutków nadmiernego i długotrwałego stresu –
wykład
Jak stres wpływa na nasze ciało, postrzeganie społeczne i koncentrację na zadaniach – ćwiczenia
Indywidualne, interpersonalne oraz organizacyjne źródła wypalenia – ćwiczenia
Zawody i funkcje szczególnie narażone na wypalenie. – wykład |
10 |
DZIEŃ 11 |
ILOŚĆ GODZIN |
Mechanizmy wypalenia zawodowego – najczęściej obserwowane w organizacjach i ich wpływ na jakość
pracy oraz spadek wskaźników mierzenia efektywności pracowników/zespołów. – wykład |
10 |
DZIEŃ 12 |
ILOŚĆ GODZIN |
Czynniki psychologiczne mające wpływ na poczucie wypalenia zawodowego:
Niechęć przed zmianą, dążenie do kontrolowania sytuacji i wpływ przekonań na odczuwany stres – wykład
Tendencja do ulegania wpływom i autorytetom zewnętrznym – ćwiczenia
Zewnętrzne poczucie kontroli nad zdarzeniami – ćwiczenia
Wartości osobiste, ich poziom realizacji oraz zabezpieczanie swoich potrzeb. – ćwiczenia
|
10 |
DZIEŃ 13 |
ILOŚĆ GODZIN |
Główne przyczyny wypalenia zawodowego pracowników – przegląd wyników badań:
Stres w pracy jako podstawowe źródło wypalenia zawodowego – wykład
Determinanty stresu zawodowego – wykład
Fizyczne warunki pracy jako źródło stresu – ćwiczenia
Zagrożenia psychospołeczne dotyczące treści pracy i kontekstu zadaniowego. – ćwiczenia |
10 |
DZIEŃ 14 |
ILOŚĆ GODZIN |
Czynniki przeciwdziałające wypaleniu zawodowemu:
Dopasowanie stanowiska do pasji i talentów – ćwiczenia
Inspirujące otoczenie pracy i inspirujące zadania – ćwiczenia
Asertywna komunikacja i interakcja w zespole – ćwiczenia
Rozwój i wielostanowiskowość / wszechstronność – ćwiczenia
Innowacyjność / kreatywność, czyli „czy w pracy można się bawić” – ćwiczenia
Przewartościowanie celów i priorytetów – planowanie i organizacja działań – ćwiczenia
Poczucie sensu pracy – nadawanie wartości – ćwiczenia
Strategia postawy optymistycznej – zmiana sposobu myślenia jako narzędzie bezpośredniego wpływu na
poziom odczuwanego stresu i przeciążenia. – ćwiczenia Podsumowanie całej usługi wraz z walidacją wiedzy uczestników za pomocą testu końcowego. – wykład |
8 |
RAZEM |
132 |
EFEKTY USŁUGI ( PRODUKTY), EFEKTY UCZENIA SIĘ\KSZTAŁCENIA |
Po szkoleniu Uczestnik :
• będzie miał świadomość, że biznes i życie prywatne to dwa osobne środowiska, jadnak wzajemnie na siebie wpływające.
• będzie potrafił planować, organizować, wdrażać oraz definiować granice pomiędzy pracą a życiem prywatnym.
• zdobędzie umiejętność definiowania ireagowania na sytuacje stresowe za pomocą poznanych technik i narządzi.
• wzmocni swoją odporność psychiczną, pewność siebie i wykształci nowy, efektywny system kontroli konfliktów wewnętrznych i zewnętrznych w stosunku do organizacji zawodowje umiejętnie scharakteryzuje zjawiska wypalenia zawodowego i określi ryzyka związane z jego pojawianiem się w rozowju zawodowym zawiększy wpływ osobisty na obecną sytuację zawodową i planowanie rozwoju zawodowego. |